Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Parlimen: Soalan mengenai latihan bersama tentera-polis ditolak

Tuesday,
08 July 2008

KUALA LUMPUR, 8 Julai (Hrkh) - Salahuddin Ayub (PAS-Kubang Krian) hari ini memohon penjelasan Kementerian Pertahanan berhubung penggunaan anggota tentera yang dikatakan turut serta bersama-sama pihak polis membuat latihan kononnya untuk menghadapi demonstrasi aman anjuran Protes, 6 Julai lalu.
Salahuddin ketika mengemukakan soalan tambahan di Dewan Rakyat, berkata adakah penggunaan anggota tentera itu berada di bawah pengetahuan kementerian, memandangkan ia dilihat sangat mencemarkan maruah dan integriti tentera dalam negara kita.
"Jika mereka terbunuh di perbatasan, terkorban di luar negara, kita memberi tabik hormat tetapi untuk bertempur dengan rakyat sendiri, ini satu perkara yang saya rasa sangat serius," kata beliau, yang sebelum itu merakamkan tahniah dan penghargaan terhadap tentera-tentera yang bertugas di luar negara, yang terkorban demi mempertahankan tanahair dan mengharumkan nama negara di persada antarabangsa.
Bagaimanapun, Timbalan Menteri Pertahanan, Dato' Wira Abu Seman Yusop, menolak untuk memberi penjelasan berhubung soalan tersebut dengan alasan ia tiada kena-mengena dengan soalan asal.
Dalam soalan asal, Alexander Nanta Linggi (BN-Kapit), meminta kementerian terbabit menyatakan perkembangan terkini Pasukan-pasukan Pengaman Malaysia yang beroperasi di bawah panji-panji PBB, di mana penghantaran Pasukan Pengaman Malaysia ke seluruh dunia mencerminkan komitmen negara membantu keamanan dunia. - mks

Sumber : http://pemuda.pas.org.my/

Admin : Memba ( Speaker ) baru first time jadi nak buat lagu mana.
 

blogger templates | Make Money Online