Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Usul: Sokongan Ahli Parlimen dialu-alukan - Wan Azizah

Harakahdaily
Sun Jul 13, 08 7:44:29 am MYT

PULAU PINANG, 13 Julai (Hrkh) - Ketua Pembangkang Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengalu-alukan lebih banyak Anggota Parlimen daripada Barisan Nasional untuk menyokong usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi. -->
Bernama melaporkan, Wan Azizah tidak mengharapkan suatu perubahan dalam kerajaan, sebaliknya perwakilan bagi suara rakyat didengar di Parlimen.
"Proses itu tidak akan membabitkan sebarang pengundian dan kami tidak akan memfailkan usul itu buat kali kedua sekiranya Yang Dipertua Dewan Rakyat tidak memberi kebenaran kali ini," katanya.
Beliau ditemui pemberita selepas menerima Darjah Utama Pangkuan Negeri (DUPN), yang membawa gelaran "Datuk Seri Utama", sempena sambutan ulang tahun ke-70 Yang Dipertua Negeri Tun Abdul Rahman Abbas di sini semalam.
Dr Wan Azizah berkata beliau menyerahkan kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia untuk menerima usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.
Usul itu disokong oleh dua Anggota Parlimen daripada Parti Maju Sabah (SAPP) iaitu Dato' Eric Enchin Majimbun (Sepanggar) dan Dato' Dr Chua Soon Bui (Tawau).
Khamis lepas, Dr Wan Azizah memfailkan usul tergempar undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri di Pejabat Yang Dipertua Dewan Rakyat.
Jika diterima, usul itu, yang difailkan mengikut Peraturan Mesyuarat 18(1) and 18(2), akan didengar dan diputuskan Isnin ini.
Tiada pengundian akan dibuat memandangkan usul itu hanya akan dibahaskan. - mks._

Admin : SAPP dah sokong rupanya. Tahniah.
 

blogger templates | Make Money Online