Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Kes Anwar: Jawi akan siasat jika terbukti ada kes

Harakahdaily
Sun Jul 13, 08 9:22:15 pm MYT

KOTA KINABALU,13 Julai (Hrkh) - Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) hanya akan menjalankan siasatan kes liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim mengikut peruntukan qazaf sekiranya siasatan polis dan laporan Jabatan Kimia membuktikan ada kes, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi. -->
Bernama melaporkan, Zahid sudah mengadakan perbincangan dengan Ketua Pengarah Jabatan Kehakiman Syariah, Datuk Ibrahim Lembut dan Penasihat Undang-Undang Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Dato' Abdul Aziz Abdul Rahim mengenai hukum dan peruntukan qazaf dalam enakmen undang-undang syariah.
Beliau berkata dalam kes yang mungkin tidak mempunyai saksi, beliau diberitahu bermubahalah atau pengakuan bersumpah adalah langkah terbaik bagi membuktikan pihak yang benar atau salah.
"Siapa yang menuduh dan juga yang dituduh hendaklah bersumpah jika tidak ada empat orang saksi, kedua-dua pihak perlu bersumpah laknat bagi membuktikan siapa benar atau salah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kursus Perdana dan Pengurusan Islam Kepada Pemimpin Wanita di sini, hari ini.
Zahid berkata demikian ketika diminta mengulas laporan yang dibuat Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepada Jawi pada 9 Julai lalu yang menuntut supaya tindakan undang-undang syariah diambil di bawah peruntukan qazaf terhadap Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa Anwar meliwatnya. - mks._

Admin : Suka main tai-chi. Hai Yahh...
 

blogger templates | Make Money Online