Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Najib Jadi Budak Suruhan Amerika



KUALA LUMPUR 20 Apr - Parti Sosialis Malaysia menyifatkan pertemuan dua hala antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama tidak mendatangkan sebarang kebaikan sebaliknya hanya menunjukkan Malaysia tunduk serta tidak ubah sebagai askar upahan baru AS dalam kempen perang terhadap keganasan di Asia Tenggara.

PSM dalam kenyataan media yang dikeluarkan semalam menyifatkan Sidang Kemuncak Nuklear di Washington yang dihadiri Najib gagal mencapai sebarang kemajuan dalam menggalakkan peluucutan senjata nuklear dan sebaliknya melahirkan pelbagai syarat demi meningkatkan lagi tekanan untuk mewujudkan lagi sekatan terhadap Iran, negara yang enggan tunduk kepada kuasa AS.

Ko-ordinator Antarabangsa PSM, Choo Chon Kai yang mewakili AJK pusat parti berkenaan dalam kenyataan medianya berkata Sidang Kemuncak Neuklear langsung tidak menunjukan minat untuk melindungi kepentingan sejagat dan sebaliknya hanya mahu melindungi kepentingan kuasa-kuasa besar yang menguasai senjata nuklear.

"Sidang berkenaan adalah rancangan jahat yang bersistematik untuk mengugut melalui ketenteraan atau melancarkan sekatan ekonomi terhadap Iran dalam usaha AS untuk mengukuhkan serta melindungi kepetingannya di Timur Tengah.

Sehubungan itu Malaysia di bawah pemerintahan Najib sepatutnya berasa malu kerana bersubahat dengan kuasa-kuasa besar berkenaan mahu menjatuhkan Iran," tambah beliau lagi dalam kenyataan media berkenaan.

Beliau menambah,pentadbiran Najib yang mengumumkan menghentikan membekalkan minyak gasolin kepada Iran dalam masa tiga hari selepas bertemu dengan Obama menunjukkan beliau begitu bersemangat dan tidak sabar untuk mengisytiharkan Malaysia sebagai sekutu rapat dalam kempen perang terhadapan keganasan yang ditaja oleh imperialisme AS.

Menurutnya, PSM menyeru agar kerajaan BN menghentikan kerjasama dengan AS yang berusaha untuk mengenakan sekatan terhadap Iran di samping menghentikan dasar meliberisasikan ekonomi kepada kuasa neo-liberal imperialisme di atas perjanjian perdagangan bebas (FTA).

PSM juga, tambah beliau lagi mahu kerajaan AS dan sekutunya menghentikan ugutan yang dibuat terhadap Iran serta mengeluarkan semua tenteranya dari bumi Afghanistan.

Sumber : Suara-Keadilan.Com
 

blogger templates | Make Money Online