Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Tolak APCO, tolak BN di Hulu Selangor

 

Hashim Abdullah   

TEMERLOH, 13 April: Ketua Dewan Pemuda PAS Pahang, Ustaz Suhaimi Saad menggesa pengundi di kawasan Parlimen Hulu Selangor menolak Umno/BN dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 25 April ini sebagai bantahan terhadap tindakan kerajaan membenarkan agen Israel terlibat dalam isu yang boleh menjejaskan keselamatan negara.

Bercakap pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Pemuda PAS Pahang di Pejabat Badan Perhubungan Negeri, di sini, Suhaimi berkata tindakan pemimpin Umno menggunakan khidmat APCO Worldwide  yang ada kaitan dengan agen zionis Yahudi adalah perbuatan yang tidak bertanggungjawab kepada keselamatan negara.

Tambahnya, PAS sangat bimbang dengan tindakan pemimpin Umno/BN yang tidak sensitif dengan isu keselamatan negara yang akan menyebabkan negara terdedah kepada bahaya pembocoran maklumat strategik.

"Cara pemimpin Umno mengurus negara sangat buruk sehingga sanggup mendedahkan keselamatan negara dalam bahaya. Tindakan mereka menggunakan khidmat APCO Worldwide sebagaimana yang didedahkan kepada umum perlu diajar oleh rakyat dengan menolak mereka pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor," katanya.

Semalam, ketika bercakap di Lobi Parlimen, Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang akan mengemukakan usul menangguhkan mesyuarat Dewan Rakyat bagi membincangkan isu kemasukan ejen perisikan Israel di ibu pejabat Polis Diraja Malaysia (PDRM), Bukit Aman. 

Notis kepada Yang Dipertua dihantar hari ini mengikut Peraturan Mesyuarat 18(2). 

Kemasukan dua ejen perisik Israel di Bukit Aman menurutnya adalah perkara serius, berkepentingan umum dan perlu disegerakan. 

Sementara itu, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam perbahasan di Dewan Rakyat minggu lalu memberitahu, beliau mempunyai dokumen bahawa perisik Israel mempunyai akses kepada maklumat strategik negara melalui Asiasoft (M) Sdn Bhd, yang merupakan subkontraktor bagi projek menaik taraf sistem komunikasi dan teknologi PDRM.

 

blogger templates | Make Money Online