Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Kedah ganti dua Exconya

Harakahdaily

ALOR SETAR, 10 Mac: Kerajaan Negeri Kedah melantik dua orang muka baru dalam senarai Exconya yang mengangkat sumpah di hadapan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah pagi tadi.

Mereka adalah Adun Ayer Hitam dari PAS, Abdul Ghani Ahmad (gambar kiri) dan Adun Sidam dari PKR, Tan Chow Kang (gambar bawah, kanan).

Mereka menggantikan dua exco yang digugurkan, iatu Pengerusi Jawatankuasa Sains, Inovasi dan Teknologi Maklumat negeri, Abdullah Jusoh dan Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar, Hal Ehwal Masyarakat Cina dan Pengangkutan negeri, Tan Wei Shu.

Abdullah adalah Adun PAS Pantai Merdeka manakala Tan pula merupakan Adun PKR Bakar Arang.

Ini adalah pertama kali dalam sejarah Pakatan Rakyat yang mengugurkan exco mereka.

Sebelum ini, khabar angin mengenai beberapa exco yang tidak menunjukan prestasi yang diinginkan akan digugurkan bertiup kencang.

Dua nama yang disebut sebelum ini adalah Dr Hamdan Che Khalib Pengerusi Jawatakuasa Tetap Belia & Sukan, Kesenian, Warisan, Kebudayaan dan Penerangan dan Dr Ismail Salleh, Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Penerangan, Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO), Pembangunan Insan.

Namun terbukti ia hanya khabar angin dan tidak benar sama sekali.

Barisan exco baru itu mengangkat sumpah jawatan di hadapan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah di Istana Anak Bukit, Alor Star, pagi ini.

Upacara mengangkat sumpah ini juga dihadiri oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak (atas, bersongkok).

Semua mereka dilantik untuk tempoh setahun.
 

blogger templates | Make Money Online