Search Islamic Directory
Keyword:

JOM UBAH!!!

JOM UBAH!!!

UBAH SEKARANG

UBAH SEKARANG

Cuti bersalin tiga bulan, Kedah kaji untuk laksanakannya

Bashir Ishak Thu
May 22, 08
6:28:57 am MYT

ALOR STAR, 22 Mei (Hrkh) - Bagi merealisasikan manifesto pilihan raya, Kerajaan negeri Kedah yang diterajui PAS sedang menjalankan kajian bagi melaksanakan cuti bersalin tiga bulan untuk kakitangan awam wanita yang bersalin. -->
Keputusan untuk pelaksanaannya akan dibuat setelah kajian tersebut selesai demikian jawapan pihak kerajaan terhadap soalan bertulis Dato' Syed Sobri Syed Hashim (BN-Kuala Nerang) pada sidang Dewan Undangan Negeri semalam.
Dalam soalannya, Syed Sobri bertanyakan tentang beberapa perkara yang dijanjikan oleh PAS dalam manifesto pilihan raya umum baru-baru ini.
Dalam soalannya itu, beliau turut menyebut sama ada manifesto tersebut adalah sekadar retorik politik, dakyah dan janji palsu bertujuan meraih undi semata-mata kerana menurutnya terdapat isu yang memperlihatkan kontradiksi antara janji manifesto dan kenyataan dasar semasa kerajaan negeri.
Selain soalan berkaitan cuti bersalin, beliau turut bertanya tentang pinjaman pembelian kenderaan tanpa faedah.
Dalam jawapan pihak kerajaan memberitahu, kakitangan kerajaan boleh memilih skim pinjaman untuk pembelian kenderaan mengikut Prinsip Al-Bai Bithaman Ajil' yang disediakan.
Begitu juga bagi soalan beliau yang mahu penjelasan bilakah tarikh dan kuatkuasa rasmi semua dasar-dasar yang dijanjikan dalam manifesto bertemakan "Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua", pihak kerajaan dalam jawapannya menjelaskan bahawa ianya akan dilaksanakan secara berperingkat-peringkat tanpa tarikh rasmi pelaksanaannya. - mks._

Admin : Dah lama dah nak dengaq, tapi bila ya ?
 

blogger templates | Make Money Online